{{ctrl.notification}}
آغاز جشنواره ملی گردشگری تربت حیدریه

جشنواره ملی گردشگری و گیاهان دارویی تربت حیدریه دوشنبه شب با حضور مسوولان محلی در رباط طبسی شهر تربت حیدریه آغاز شد.

دبیر اجرایی جشنواره در حاشیه مراسم افتتاحیه ضمن بیان این که بنا داریم در مدت سه روز برپایی جشنواره، کلیه توانمندی های حوزه گردشگری و تنوع گیاهان دارویی منطقه را به نمایش بگذاریم، گفت: همچنین به دنبال آن هستیم با برپایی جشنواره زمینه های رشد و توسعه همه‌ جانبه شهرستان را فراهم آوریم.
فرهاد مهرآفرین با بیان اینکه 200 نفر گردشگر از سرتاسر کشور برای شرکت در جشنواره ثبت نام کرده اند، افزود: این عزیزان از استان های فارس، لرستان، قم، تهران، کردستان، خوزستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به تربت حیدریه سفر کرده اند.
وی گفت: بنا داریم در مدت سه روز برپایی جشنواره، گردشگران را به نقاط دیدنی و مهم تربت حیدریه از جمله آبشار رودمعجن، غار نمکی، مزار قطب الدین حیدر ببریم و همچنین آن ها را با عمده ترین محصولات کشاورزی شاخص (زعفران و ابریشم) و صنایع دستی منطقه آشنا کنیم.
مهرآفرین افزود: شهرستان تربت حیدریه با دارا بودن آثار طبیعی و تاریخی فراوان، قطب کشاورزی و همچنین وجود گیاهان دارویی متنوع، دارای ظرفیت بالایی در این زمینه است.
وی ضمن بیان اینکه جشنواره همچنین فرصت مغتنمی برای معرفی صنایع دستی این خطه است، گفت: از آنجا که در خلال برگزاری جشنواره، برپایی کارگاه ‌های آموزشی ترویجی، نشست های تخصصی و نمایشگاه غذاهای بومی محلی نیز از جمله برنامه های تکمیلی جشنواره است، لذا امیدوار هستیم پس از آن شاهد تغییر و تحولات اساسی در صنعت گردشگری و نیز تغییر الگوی کشت در این شهرستان باشیم.
فروردین امسال نیز همایش ملی عطار کدکنی نیشابوری در بخش کدکن تربت حیدریه برگزار شد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

date_range سه شنبه 26 تیر 1397 remove_red_eye 3513 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0