{{ctrl.notification}}
راه اندازی پرواز مستقیم ایران به روسیه

استاندار اصفهان گفت: با توجه به رایزنی با اتاق بازرگانی و برگزاری جلساتی با آژانس‌های مسافرتی از دو ماه آینده پروازهای مستقیم ایران روسیه راه‌اندازی می‌شود.

محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان با بیان اینکه شرایط امسال کشور با سال های گذشته متفاوت است، اظهار داشت: در دو دوره دولت های نهم و دهم شرایط پولی و درآمدی خوبی داشتیم اما شرایط اقتصادی خوبی را تجربه نکردیم و دولت بعد نیز تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفت به نحوی که هنوز اثرات آن را در کشور ملاحظه می کنیم.

وی افزود: در روند پسابرجام تصور همگان این بود که با بستن یک معاهده بین المللی تعاملات خوبی در سطح جهان انجام می‌شود اما از فردای همان روز شاهد کارشکنی و عهدشکنی های برخی کشورها بودیم.

آمریکا به کشوری منزوی در جهان تبدیل می‌شود

استاندار اصفهان تصریح کرد: برجام، اثرات مثبت کامل را به لحاظ کارشکنی‌هایی که از سوی آمریکا انجام شد به همراه نداشت تا اینکه در ماه گذشته آمریکا به شکل کامل از برجام کنار کشید اما همین عکس‌العمل موجب رسوا شدن آمریکا در چشم دنیا شد و این کشور به زودی به یک موجود منزوی در دنیا تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: آمریکا کشوری مدعی دموکراسی است در حالیکه حتی بر یک پیمان نامه وفادار نبود اما دولتمردان این کشور استعماری یقین بدانند که این تحریم‌های جدید همانند سال‌های طولانی تحریم در موفقیت‌های ایران تاثیر چندانی نخواهد داشت.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در طول مدت زمان برجام تا حدودی از شرایط استفاده و فرصت‌هایی هر چند اندک در زمینه روابط تجاری با دیگر کشورها برای خود فراهم آوردیم، بیان داشت: ما از هم اکنون بر اساس الگوی تکامل برای رشد و توسعه کشور عمل می‌کنیم و برنامه های استانی نیز بر این مبنا طراحی شده است.

فرصت‌های گردشگری ایران جایگزین تهدیدهای خریدن یا نخریدن نفت م‌یشود

وی اضافه کرد: کشورهای جهان می توانند نفت ما را نخرند یا قیمت نفت را به شکل غیرواقعی پایین بیاورند اما بسیاری از قابلیت‌های ذاتی کشور مانند فرصت‌های گردشگری را نمی‌توانند از ایران و اصفهان بگیرند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید در جهت جذب گردشگران به ایران تلاش کنیم، ابراز داشت: در روزهای گذشته سفری به روسیه و شهر خواهرخوانده اصفهان سن پترزبوگ داشتم.

وی افزود: در این سفر  به بررسی این مسئله پرداختیم که چرا در قبال حدود ۱۰۰ هزار نفر که از ایران به روسیه رفته و از این تعداد حداقل ۲۶ هزار نفر به سن‌پترزبورگ سفر می‌کنند هیچ گردشگری به ایران دارد نمی‌شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه بر این اساس به منظور استفاده عملیاتی و نه ظاهری از عنوان خواهرخواندگی با شهر سن پترزبورگ برنامه‌ریزی هایی انجام شد، گفت: سوال اینجاست که مگر شهرهای گردشگری ایران مانند اصفهان و شیراز به اندازه‌ای جاذبه‌ گردشگری ندارد که از سن پترزبوگ به عنوان شهر طراز اول روسیه گردشگر جذب کنیم.

وی با بیان اینکه به زودی به جای پروازهای غیرمستقیم و با واسطه ترکیه که بسیار برای مسافران وقت گیر نیز هست پرواز مستقیم میان ایران روسیه انجام می شود، گفت: ما پیش از این طراحی در ارتباط با گردشگری هفت شهر بزرگ کشور و در وهله نخست اصفهان داشتیم و پکیج اصفهان - شیراز - یزد طراحی شده است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: بسته اصفهان - کیش نیز برای فصل زمستان طراحی شده است چراکه در این فصل سن پترزبورگ با یخبندان مواجه است و سفر به شهرهای ایران از جمله کیش بسیار فرح‌بخش است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به رایزنی با اتاق بازرگانی و آژانس های مسافرتی از دو ماه آینده پروازهای مستقیم ایران روسیه راه اندازی شود به نوعی که اگر ظرفیت هواپیما در مسیر رفت تکمیل است برای پرواز برگشت حداقل نیمی از گردشگران روسیه را به ایران بیاوریم.

سفر تور اپراتورهای روسی به اصفهان

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه به زودی در ارتباط با کوالالامپور، سئول کره و کشورهای فرانسه همین طراحی ایجاد می شود، تاکید کرد: بر این اعتقادیم توسعه گردشگری سودی دو جانبه برای ما دارد به نوعی که هم گردشگری را می‌توان به خوبی جایگزین نفت کرد ضمن اینکه این امر اشتغال خوبی را نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری با دیگر کشورها برترین روش عملیاتی این است که تور اپراتورهایی از اصفهان به دیگر کشورها داشته باشیم، گفت: در وهله نخست با کشورهایی مانند روسیه، چین و کره وارد مذاکره می‌شویم تا تورهای گردشگری بتوانند مشتری یابی در کشور مقصد و خرید تضمینی صندلی های هواپیما را انجام دهند و پرواز مستقیم میان اصفهان و آن شهر تضمین می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پس از جام جهانی یک پرواز مستقیم از اصفهان به مسکو و سن پترزبورگ راه‌اندازی می‌شود، بیان داشت: تور اپراتورها برای پاییز و زمستان قرار خواهند گذاشت و در این ارتباط پنج تور اپراتور روسی نیز برای مذاکره به اصفهان می آیند.

رابطه مستقیمی میان درآمد استان و بودجه برگشتی وجود ندارد

وی در ادامه در ارتباط با درآمدآمدزایی استان و میزان بازگشت این درآمد به استان اظهار داشت: من اعتقاد دارم رابطه مستقیمی میان درآمد استان و آنچه باید به اصفهان برگردد، وجود ندارد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در نقاط مختلف کشور بر اساس منابع موجود سرمایه گذاری‌هایی انجام داده است، بیان داشت: استقلال مالی جداگانه هر استان معنا ندارد چراکه در مجموع بر اساس فعالیت در استان‌های مختلف مالیات های مختلفی نیز دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع درآمد کشور از چهار محل اساسی تامین می شود که شامل فروش نفت، مالیات، عوارض گمرکی و فروش دارایی های دولت و فروش اوراق عرضه است که همه این منابع در خزانه کشور جمع و در کشورهای نیازمند توسعه عمران و سرمایه گذاری تخصیص داده می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمدهای استان اصفهان از سرمایه گذاری های دولت در بخش فولاد و صنایع است، گفت: البته در این ارتباط باید دقت کنیم در گرفتن مالیات از استان عدالت رعایت شود به نوعی که شاهد این مسئله نباشیم که فشار برای گرفتن مالیات بر برخی صنایع کم درآمد لحاظ شود و برخی افراد با سرمایه های کلان از روش های فرار مالیاتی استفاده کنند که این موضوع را به اداره امور مالیاتی استان نیز تذکر داده‌ایم.

date_range چهارشنبه 30 خرداد 1397 remove_red_eye 2222 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0